Bild

HÄRLIGT ATT UPPLEVA VÅNGA I SKÅNE I BÖRJAN AV VÅREN

11 Apr

Mina kära vänner! Det är inte lätt att beskriva miljön som ni själva kan mycket mera om än jag. Men jag kan plåta sådana områden. Det lockar mig enormt att dela av med mig denna vackra miljö.
Vånga i Skåne som ligger vid Ivösjön är suveränt fint. Dit åkte Lennart och jag den första veckan i april.
Vi bor i ”Det vita Huset” som jag brukar kalla det. Det är beläget på en kulle omringat av en ljuvlig bokskog.
Vårtecknen var tydliga. Ljuset, värmen, fåglarnas sång och gässens skrik hör man överallt.
Man ser att lantbrukarna har börjat förbereda marken för att så och fruktägarna har redan gjort färdigt sina förberedelser med frukträden.
Det är lugnt och fridfullt där och man får inspiration för att tänka på det gudomliga och eviga som finns i själva existensen.

2 svar to “HÄRLIGT ATT UPPLEVA VÅNGA I SKÅNE I BÖRJAN AV VÅREN”

  1. Titti 12 april, 2014 den 17:48 #

    Vilken härlig vårkänsla i dina vackra bilder som skildrar Skånevåren så fint.

Kommentera

